دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در نشست هيات هاي انديشه ورز مركز بسيج فرهنگيان:

هيات هاي انديشه ورز بايد اثربخش، مسئله محور، نوآور و خلاق باشند

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: انديشه ورزي زمينه فوق العاده اي است كه هر كسي بايد متناسب با توان و كارآرايي خود قدمي در جهت بهبود روند كارها بردارد و اين قدم به مثابه دانه اي است كه در خاك كاشته مي شود. اين دانه رشد و نمو مي كند، خداوند متعال در آن اجرهاي زيادي براي بندگانش قرار داده است.

دكتر محمود اماني دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در جلسه هيات هاي انديشه ورز مركز بسيج فرهنگيان كه به ميزباني پايگاه بسيج شهيد باهنر شوراي عالي آموزش و پرورش برگزار شد با تبريك ولادت باسعادت حضرت اميرالمومنين(ع) و ايام خجسته دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي گفت: سوره انفال، جنگ بدر را با بيان خيلي شيوا و روايي ارائه مي كند. قرآن كريم در چند آيه ديگر بحث تحليلي را در اين باره بيان مي كند.

وي افزود: خداوند متعال در اين سوره مي فرمايد« اي پيامبر مومنين را به مبارزه فراخوان و تشويق كن اگر از شما 20 نفر صابر و بردبار باشد بر 200 نفر از كافران غلبه خواهند كرد و اگر 100 نفر از شما باشد بر1000 نفر از آنان غلبه مي كند. چرا؟ چون شما از فهم، انديشه، باورها، ايده ها و فكري برخورداريد كه آنها از آن برخوردار نيستند.

اماني با اشاره به اينكه مطالبه گري يكي از مهم ترين اصول هيات هاي انديشه ورز است اظهار كرد: هيات انديشه ورز يعني اينكه ما شمار خود را ضربدر10 كنيم، يك نفر در مقابل 10 نفر به شرط اينكه ملاك صبر و تفقه يعني فهم و درك عميق از يك موضوع روز باشد.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش افزود: جهاد تبيين كه سخن از آن مي گوييم يعني اين كه بدانيم كه هستيم؟ كجا هستيم؟ اوضاع اطراف ما چگونه است؟ چه كاري بايد انجام دهيم؟ كجا مي خواهيم برويم؟ عمل آگاهانه، يعني عمل همراه با تفكر و تشخيص درست، در زمان درست است. خيلي ها به تشخيص درست مي رسند اما موقعي به تشخيص درست مي رسند كه زمان آن سپري شده است.

وي اضافه كرد: وجه ديگري كه اين آيه عظيم قرآن تاكيد مي كند، اصل غلبه كيفيت بر كميت كه در آيات بسياري از قرآن به آن اشاره شده است.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش ابراز داشت: اميدواريم اين جهاد علمي و پشتيباني از چارچوب هاي ارزشي اصيل انقلاب اسلامي كه امروز پرداختن به آن يك ضرورت انكارناپذير است به نتايج مطلوب خود دست يابد. تاكنون نيز براي جهاد علمي و انديشه ورزي كارهاي بزرگ و قابل توجهي انجام شده است كه بايد به موقع و درست اطلاع رساني شوند.

اماني با اشاره به اينكه هيات هاي انديشه ورز بايد اثربخش، مسئله محور، نوآور و خلاق باشند اظهار داشت: انديشه ورزي زمينه فوق العاده اي است كه هر كسي بايد متناسب با توان و كارآرايي خود قدمي در جهت بهبود روند كارها بردارد و اين قدم به مثابه دانه اي است كه در خاك كاشته مي شود. اين دانه رشد و نمو مي كند، خداوند متعال در آن اجرهاي زيادي براي بندگانش قرار داده است.