ايام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامي مبارك

بهمن ماه بشارت دهنده ی ایام باشکوهی است که به اذعان متفکران سیاسی برجسته ی دنیا، نه تنها برای ایران بلکه سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی جهان و نقطه‌ ی عطفی در روند مبارزات یک ملت در ایجاد تحولات عظیم در عرصه های مختلف سیاسی،عقیدتی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می آید.

بهمن ماه یادآور ایثار، ایستادگی و مبارزه ملتی است که با عزمی پولادین و تحت رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» جنبشی آغاز کردند که با برچیدن یکباره ی بساط استعمار به ثمر نشست تا الگویی شایسته برای سایر ملت ها برای بیداری و جهت دهی آنان به سوی رهایی از بند استثمار باشد.

تحقق و استمرار انقلاب تاریخ‌ساز اسلامی، دشواری‌هایی نیز داشته است. تعدادی از پاکترین فرزندان این زادبوم، شهادت را برگزیدند و از میان ما رفتند و جنگ و تحریم‌های ظالمانه به مردم شریف ايران تحمیل شد. به رغم تمام تحدیدها و تهدیدها، انقلاب عزّتمند اسلامی با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرزند شایستة معمار کبیر آن و با پایداری و همراهی و همدلی مردم پاک‌نهاد ایران، استوار و قدرتمند به راه خود ادامه داده است؛ و اکنون در آستانۀ گذار از کمالِ چهل و چهار سالگی، این واقعه حیات‌بخش را که فصلی درخشان از شرافت و آزادگی و دین‌مداری ملت بزرگ ایران را در تاریخ به نمایش گذاشته ‌است.

ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام خميني (ره) و شهيدان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، چهل و چهارمين سالگرد بهار انقلاب و يوم‌الله دهه فجر را به ملت عزيز ايران به ويژه کارکنان دبيرخانه شوراي عالي آموزش و پرورش تبريک و تهنيت عرض مي ‎كنيم.