مشاور وزير و فرمانده مركز بسيج فرهنگيان:

هيات هاي انديشه ورز بازوي توانمند، موثر و اثربخش مشورتي براي مديران دستگاه ها هستند

مشاور وزير و فرمانده مركز بسيج فرهنگيان گفت: هيات هاي انديشه ورز بايد مشكلات اصلي دستگاه ها را بررسي و رصد نموده و راهكارهاي برون رفت از آنها را به بخش هاي مختلف ارائه كنند.

عباس ارغواني مشاور وزير و رئيس مركز بسيج فرهنگيان با تبريك ايام دهه مبارك فجر و ولادت حضرت اميرالمومنين(ع) و روز پدر گفت: خدمت به خانواده هاي شهدا خدمت به نبي مكرم اسلام(ص) است.

وي افزود: هدف مركز بسيج فرهنگيان، تخصصي كردن فعاليت پايگاه هاي بسيج فرهنگيان بر اساس توان و متناسب با ماموريت هاي سازماني و كاركردهاي مورد انتظار از آنان است تا بتوانيم از ظرفيت هاي آنان به نحو احسن استفاده كنيم.

مشاور وزير آموزش و پرورش با اشاره بر اينكه در طول حوادث و اغتشاشات ماه هاي گذشته 47 كشور دست شان در اين حوادث رو شد افزود: اگر نوای دلنشین تفکر بسیجی بر جامعه ای طنین انداز شود ،چشم طمع دشمنان از جهان اسلام قطع خواهد شد.

ارغواني اظهار داشت: تفكر بسيجي يك تفكر ناب و انقلابي است كه در سال 57 در ايران شكل گرفت و اين تفكر به عنوان يك بازوي توانمند و كارآمد براي مديران و مسئولان سازمانها و دستگاه ها بايد مورد توجه قرار گيرد.

فرمانده مركز بسيج فرهنگيان گفت: تفكر بسيجي بايد در تمامي سازمانها و دستگاه ها حاكم شود به خاطر اينكه يك جايي بايد باشد كه طرح ها و برنامه ها در آن مورد نقد، بررسي كارشناسي و انديشه ورزي قرار گيرد مانند خمير نانوايي كه ورزش مي دهند تا خوب پخته شود. لذا سطوح مختلف آموزش و پرورش، دلسوزان بسيج و انديشمندان اين حوزه راجب موضوعات كاري خود انديشه ورزي كنند و ماحصل آن در قالب پيشنهاد به مبادي زيربط ارائه شود.

ارغواني اضافه كرد: هيات انديشه ورز شوراي عالي آموزش و پرورش بايد سرآمدتر از هيات هاي ديگر باشد چرا كه اينجا محل قانونگذاري براي نظام تعليم و تربيت است لذا نياز بيشتري به انديشه ورزي دارد.

مشاور وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه هيات هاي انديشه ورز بازوي توانمند، موثر و اثربخش مشورتي براي مديران دستگاه ها هستند اظهار داشت: موضوعات و مسائل آموزش و پرورش را بايد به هيات هاي انديشه ورز ارجاع داده تا با بررسي و مباحثه اي كه بر روي آنها انجام مي شود به يك پختگي لازم برسند و پشتوانه اي قوي و منطقي براي تصميم گيران و تصميم سازان در شوراي عالي آموزش و پرورش باشند.

وي با اشاره به سطوح مختلف انديشه ورزي در مركز بسيج فرهنگيان ابراز داشت: در سه سطح هيات انديشه ورز در مركز داريم؛ يكي هيات انديشه ورز بانوان آموزش و پرورش كه تمامي مسائل مربوط به بانوان را در حوزه آموزش و پرورش كشور را مورد بحث و بررسي قرار مي دهند.

فرمانده مركز بسيج فرهنگيان افزود: سطح راهبردي كه در اين سطح همه معاونان، مشاوران و افراد برجسته و صاحب نظر حوزه آموزش و پرورش عضو آن هستند و سطح سوم هم سطح كارشناسي است، عزيزاني كه به موضوع خاصي تسلط دارند در اين حوزه مسائل آموزش و پرورش را با نگاه عميق و كارشناسي مورد تجزيه و تحليل قرار داده و دسته بندي و انتقال مي دهند.

ارغواني در پايان تاكيد كرد: هيات هاي انديشه ورز بايد مشكلات اصلي دستگاه ها را بررسي و رصد نموده و راهكارهاي برون رفت از آنها را به بخش هاي مختلف ارائه كنند.

در اين جلسه مديران و اعضاي هيات هاي انديشه ورز ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش بيان كردند.