عضو شورای عالی آموزش و پرورش:

جنس آموزش و پرورش، جنس هدایت است/ کاشت نهال باید تبدیل به یک نهضت فراگیر و ملی شود

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: جنس آموزش و پرورش، جنس هدایت است؛ بنابراین شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان بالاترین مرجع سیاست‌گذاری بسیاری از تصمیمات آن می‌تواند ریل‌ گذاری برای هدایت جوانان و دانش‌آموزان باشد و از این حیث جایگاه والا و ارزشمندی دارد.

سید مجتبی خیام نکویی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش و معاون وزیر جهاد کشاورزی در یکصد و یکمین سالگرد تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش با گرامی‌داشت ایام و اعیاد شعبانیه و با بیان اینکه در تولید کربن رتبه هشت دنیا را داریم، گفت: کاشت یک میلیارد نهال باید تبدیل به یک نهضت فراگیر و ملی شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال خاطرنشان کرد: امروز هر چقدر رو به جلو می‌رویم سلامت جامعه از نظر جسمی به مخاطره می‌افتد و متأسفانه جز کشورهایی هستیم که در تولید کربن رتبه هشت دنیا را داریم و میزان تولید گازهای گلخانه‌ای به‌گونه‌ای است که سلامت مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

وی اظهار کرد: تنها راهی که دنیا پیش‌بینی کرده که این مشکل را حل کند، کاشت نهال و درخت است. ادامه حیات برای سلامت نسل جوان اگر با شرایط موجود باشد، مطلوب نیست.

نکویی در ادامه با بیان اینکه اگر یک میلیارد نهال کاشتن شود، تصویر ما از وضعیت ایران به کلی تغییر پیدا خواهد کرد، عنوان کرد: استمداد می‌طلبد که کاشت یک میلیارد نهال تبدیل به یک نهضت فراگیر و ملی شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی در جامعه شود.

وی افزود: از ۱۳ اقلیم موجود در کشور، ۱۱ اقلیم را داریم و هم‌زمان چهار اقلیم را نیز داریم؛ اما چون نسبت به این ذخایر غفلت می‌شود، به سمتی حرکت می‌کنیم که شرایط زندگی در کشور سخت خواهد شد.